SigmaNet – Solutii Online: WebDesign, WebSite-uri, Magazine Online

5 greșeli la alegerea webdesignerului


Iată că multe lume, deşi ştie după ce criterii să-şi aleagă furnizorii, când vine vorba despre pagina web parcă îşi pierde raţionalitatea şi cade într-una dintre capcanele de mai jos.

Am un nepot student la Calculatoare în ultimul an, o să-mi facă el site. Şi mi-l face şi pe gratis!

1. Capcana “Am un nepot student la Calculatoare în ultimul an, o să-mi facă el site. Şi mi-l face şi pe gratis!”. 
Greşit! 

Deşi în ultima vreme tot mai mulţi tineri par să fi devenit experţi în realizarea site-urilor web, lucrurile nu stau tocmai aşa. Designul web seamană intrucâtva cu fotbalulmulţi sunt în stare să dea cu piciorul în minge dar puţini sunt aceia care au talentul să joace în prima ligă. 

Pentru a deveni specialist în design web nu este suficient să cunoşti limbajul de programare cu ajutorul căruia se construiesc paginile web. Sunt necesare cunoştinţe din domenii variate, talent şi simţ grafic, o bună cunoaştere a metodelor de promovare specifice Internetului şi cunoştinţe de marketing şi advertising. Este foarte puţin probabil că nepotul tău student să fi avut timpul şi răbdarea necesară pentru a acumula toate aceste cunoştinţe. Dacă vei opta să realizezi site-ul cu el, vei avea cu siguranţă un site neprofesional, prost conceput, care va stârni un zâmbet compatimitor vizitatorilor săi.

O să îi dau băiatului de la calculator sarcina să-mi facă site-ul. E băiat deştept şi în fond, este plătit să se ocupe de aşa ceva2. Capcana “O să îi dau băiatului de la calculator sarcina să-mi facă site-ul. E băiat deştept şi în fond, este plătit să se ocupe de aşa ceva”. 
Greşit!   

Probabil că acel “băiat cu calculatorul” are nişte atribuţii total diferite în fişa postului: se ocupă de reţeaua ta de calculatoare sau de baza de date a firmei sau de progamele de contabilitate şi stocuri. Desigur, dacă şeful îi cere, se apucă săracul să înveţe cum se face un site, se va strădui. Dar rezultatul? Similar cu cel de la punctul 1.

O să caut pe Internet nişte firme de web design, le cer câteva oferte şi o aleg pe cea mai ieftină

3. Capcana “O să caut pe Internet nişte firme de web design, le cer câteva oferte şi o aleg pe cea mai ieftină.” 
Greşit! 

Deşi prima parte a propoziţiei e în ordine (cautarea firmelor pe Internet este o metodă corectă şi eficientă), cea de-a doua este o mare greşeală. Ca şi orice alt domeniu, oferta cea mai ieftină echivalează aproape întotdeauna cu serviciile cele mai proaste. Problema este că, nefiind specialist (până citești tot articolul vei fi deja) îţi va fi destul de greu să apreciezi dacă ţi se oferă servicii de calitate sau nu. Asflet, neavând alt criteriu, eşti tentat să te orientezi doar după preţ.

Totuşi, trebuie să ai în vedere că designul web este un domeniu care necesită un nivel de expertiză înalt care nu poate fi obţinut la costuri foarte mici. Firmele care se oferă să vă construiască un site la preţuri foarte mici nu au, cel mai adesea, acest nivel. Cel mai probabil site-ul tău va avea carenţe fie la nivelul graficii, fie la cel al programării, fie nu va fi bine promovat. Apelând la o firmă cu tarife mici vei avea intr-adevăr un site ieftin. Dar acei bani puţini vor fi defapt nişte bani aruncaţi, pentru că site-ul nu îţi va aduce niciun beneficiu.

4. Capcana “Firma care îmi oferă acces la Internet mi-a făcut şi o ofertă de web design. Este o firmă foarte mare, serioasă, cunoscută pe plan naţional. O să-i aleg pe ei, aşa am garanţia că voi avea un site web de calitate.” 
Greşit! 

Aceasta este cea mai subtilă greşeala pe care o poţi face pentru că, aparent, a alege o firmă mare şi cunoscută este o foarte bună alegere. Mai ales dacă serviciile de Internet oferite sau sisteme de calcul cumpărate sunt de bună calitate, transferul se face automat: “şi site-ul web va fi bine realizat”. Lucrurile nu stau însă aşa şi iată de ce.
A devenit o modă printre firmele care au activităţi legate de calculatoare , internet sau advertising să încludă în oferta lor şi realizarea de site-uri web. La noi se merge pe ideea “cu cât mai variată este oferta, cu atât mai bine”. Numai ca designul web este un domeniu specializat. Nu există absolut nici o garanţie ca o firmă care vinde sisteme de calcul de cea mai bună calitate va realiza şi site-uri la fel de bune. Ba chiar există un argument puternic împotrivă.
Tot spre deosebire de ţările dezvoltate, în România realizarea site-urilor web nu este o activitate foarte profitabilă. În orice caz, mult mai puţin profitabilă decât asigurarea de servicii de Internet sau comercializarea de calculatoare. Fă doar un mic calcul: un site web care costă 300 de lei poate fi realizat în două săptăpmâni în vreme ce o firmă puternică vinde 10 sisteme de 2000 de lei pe zi. Şi acum trage şi concluzia logică: va fi această firmă interesată să se dedice realizării site-ului tău la cele mai bune standarde? Sau va fi interesată să se dedice activităţii care aduce cel mai mult profit lăsând designul web pe un plan cu totul secundar?

Iată două siteuri create de aceeaşi companie (nu de webdesign) pentru doua companii total diferite. Rişti?Firma care îmi oferă acces la Internet mi-a făcut şi o ofertă de web design. Este o firmă foarte mare, serioasă, cunoscută pe plan naţional. O să-i aleg pe ei, aşa am garanţia că voi avea un site web de calitate.Firma care îmi oferă acces la Internet mi-a făcut şi o ofertă de web design. Este o firmă foarte mare, serioasă, cunoscută pe plan naţional. O să-i aleg pe ei, aşa am garanţia că voi avea un site web de calitate.

A venit ieri la mine reprezentantul unei firme de web design care mi-a lăsat o ofertă. Tot voiam să-mi fac un site, n-are rost să mai caut alte firme, dacă tot au venit, îi aleg pe ei.5. Capcana “A venit ieri la mine reprezentantul unei firme de web design care mi-a lăsat o ofertă. Tot voiam să-mi fac un site, n-are rost să mai caut alte firme, dacă tot au venit, îi aleg pe ei.” –  Greşit! 

Primul lucru de făcut este să cauţi firma ofertantă pe internet. Uită-te la portofoliul firmei, studiază-i site-ul, uită-te cât de bine este promovată (cât de uşor îl gâsesc motoarele căutare (asta-i de exemplu Google-ul) ). Fiecare firmă de webdesign are un site fain în ochii unui nepriceput. Poate te uiţi la site şi crezi că este cel mai complex, frumos, zâmbitor, pe baza celor văzute. Însă după studierea lui uită-te şi pe siteurile altor agenţii. Fii atent la detalii, că de exemplu: câte informaţii pe înţelesul tău găseşti, cât de corect şi punctual e textul, cât de atent este webdesignerul la detalii, etc!

Asa că: ca şi în cazul tuturor altor inveştiţii pe care le faci: documentează-te amănunţit în privința profitabilităţii colaborării cu furnizorul ales!

Dacă vrei un site care să vândă serviciile și produsele tale CERE OFERTĂ DE PREȚ ACUM!1yi1y7rl

 

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *