SigmaNet – Solutii Online: WebDesign, WebSite-uri, Magazine Online

Cum verifici daca siteul tau este optimizat cum trebuie?

Seo - Optimizare Google

Optimizarea unui website pentru motoarele de cautare este o mare durere de cap. Sunt foarte multi care zic ca se pricep, insa putini, care chiar se descurc cu optimizarea siteurilor. Din cauza ca in ultimele luni mai multi clienti noi ne-au povestit, ca au mai primit oferte de genul care, la final au fost fara nici un folos, am venit cu ideea se te ajut sa ai habar despre optimizarea unei site pentru motoarele de cautare.

Inainte de a incepe cu informatiile utile trebuie sa precizam de ce avem nevoie pentru optimizare:
Se poate ca ai un site cu design unic si functionalitati deosebite, daca nu te gaseste nimeni in Google si nimeni nu ajunge la siteul tau extraordinar. Optimizarea ajuta sa fii pe prima pagina in Google si sa te gaseasca cat mai multi clienti noi.

Faptul, ca esti pe pagina 5 sau pe pagina 1 in Google depinde de mai multi factori. Dintre acestea enumeram cele mai importante:
1. Cuvintele cheie diferite pe fiecare pagina
2. Titlurile diferite pe fiecare pagina
3. Selectarea continuturilor listate si nelistate in Google
4. Numarul paginilor listate in Google
5. Frecventa, cand adaugi continut nou pe pagina ta
6. Informatii utile langa produsele si serviciile tale
7. Timpul petrecut in general al unui vizitator
8. Platforma folosita pentru site
9. Existenta unui site mobil  sau responsivitate
10. Numarul paginilor care “vorbesc” despre site-ul tau

Te intereseaza “ce si cum”?

Citeste mai departe
SAU
… nu pierde timpul si click pentru cerere de oferta, de la o echipa care chiar se pricepe si la aceste lucruri.

Fiecare aspect enumerat mai sus, are importanta extrem de mare pentru a pozitiona site-ul tau inaintea concurentei.

1. Cuvintele cheie diferite pe fiecare pagina
In google cautam doar dupa cuvintele cheie. Nu o sa scrii niciodata in google “caut o firma in Ploiesti care se ocupa cu foliere auto”, ci mai degraba scrii “foliere auto Ploiesti”. “Foliere auto ploiesti” sunt cuvintele cheie si trebuie sa fie regasite in sursa siteului. Dupa vizualizarea sursei siteului tau, o sa vezi tot fel de minuni si chestii interesante, printre care ar trebui sa gasesti “keywords”, deci cuvintele cheie, separate cu virgula. Cuvintele cheie generale nu sunt de folos, ci dimpotriva, afecteaza negativ pozitionarea ta in google si neaparat trebuie sa alegi cuvintele cheie cat mai potrivite pentru fiecare pagina a siteului tau.

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – Astepti pana cand se incarca siteul tau, apesi pe CTRL + U, si apare sursa siteului tau. Trebuie sa faci o cautare dupa “keywords” apasand CTRL + F, aici trebuie sa apara cuvintele cheie pentru pagina respectiva. Aceste cuvinte cheie trebuie verificate la fiecare pagina a siteului tau, si acest sir de cuvinte cheie trebuie sa fie diferite pentru fiecare pagina in parte.

2. Titlurile diferite pe fiecare pagina
Titlul unei pagini web este o propozitie care trebuie sa reflecte continutul pagini. In cazul in care la siteul tau, la fiecare pagina apare aceasi titlu, atunci google crede ca continutul fiecarei pagina a siteului este aceeasi ca si pagina principala, si mai mult decat atat, daca o pagina in care titlul nu reflecta continutul atunci google va penaliza siteul tau in cautari. Exact asa se intampla si in viata reala: Clientul vine la tine si este interesat dupa garantiile tale si tu raspunzi cu alte informatii: “Firma a fost infiintata in anul 1998…”. In acest caz clientul nu a primit raspunsul potrivit pentru intrebariile lui, si nu o sa cumpere de la tine. Exact asa functioneaza si Google: daca considera ca raspunsurile primite de la tine, prin siteul tau web, nu sunt potrivite, atunci la cautari afiseaza siteuri care au raspunsuri mult mai bune, si mai potrivite, si care ofera solutii pentru cautariile clientului.

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – Astepti pana cand se incarca siteul tau, apesi pe CTRL + U, si apare sursa siteului tau. Trebuie sa faci o cautare dupa “title” apasand CTRL + F, aici trebuie sa apara titlul paginei respective. Aceste titluri trebuie verificate la fiecare pagina a siteului tau, si titlurile trebuie sa fie diferite pentru fiecare pagina in parte.

3. Selectarea continuturilor listate si nelistate in Google
Sunt pagini care trebuie sa fie indexate si listate in google, insa sunt si anumite pagini care nu. Pentru google nu sunt importante paginile care nu au continuturi relevante si valoroase, de exemplu: nu sunt relevante pentru google paginile cu listari de produse cu toate variantele de filtrare, precum dupa marime, culoare, etc. In general nu trebuie listate aceeasi informatii de doua ori, sau informatii care nu aduc valoare pentru situl tau. Totodata paginile care nu trebuie listate in nici un caz, sunt paginile care contin texte generale, (ca si termeni si conditii, conditii de transport, conditii generale, etc…), pagina cosului dintr-un magazin online sau paginile legate de datele clientilor (“contul meu”,”istoric comenzi”).

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – CTRL + U, dupa incarcarea siteului, CTRL + F, si cauta cuvintele “follow”, “nofollow”, “index” sau “noindex”

4. Numarul paginilor listate in Google
Este foarte important sa ai cat mai multe pagini indexate in google, dar mai important este calitatea informatiilor pe aceste pagini decat numarul lor. Cu cat mai multe pagini ai indexate in google cu continut relevant, cu atat mai mult te premieaza Google, adica siteul tau o sa apara in primele rezultate in cautari. Cum este si in viata reala: aceste rezultate depind si de concurenta ta pentru cuvintele cheie respective, adica trebuie sa fii mai bun decat ei prin continut oferit prin websiteul tau.

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – Intri pe google, introduci in campul de cautare: “site:[adresa siteului tau fara www]” si apesi pe cautare. Google va afisa toate rezultatele stocate pe serverele lor despre siteul tau.

5. Frecventa, cand adaugi continut nou pe pagina ta
Daca ai tot timpul noutati din domeniul tau, si aceste informatii sunt afisate regulat pe siteul tau, inseamna ca site-ul tau merita vizitat de mai multe ori. Clienti tai potentiali o sa revina la pagina ta, dar numai atunci daca oferi informatii relevante si continut de calitate. Aceste informatii pot fii produse noi, noutati despre domeniul tau, noutati despre firma ta sau orice alta informatie care este de valoare pentru clientii tai. Motorul google a fost creat in asa fel, incat sa afiseze rezultatele cat mai relevante pentru oameni care cauta informatii prin el, din aceasta cauza, siteurile care au continuturi noi,  uplodate regulat, sunt mai bine indexate si sunt afisate inainte de siteurile care nu au informatii recente adaugate.

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – Publica pe siteul tau informatii noi si dupa cateva zile (1-5 zile) intra in google si cauta continutul tau. In acest fel poti sa verifici cat timp dureaza pana cand google indexeaza noile informatii despre siteul tau. Ce trebuie sa faci? cauti prin google: “site:[adresa siteului tau fara www] [cuvinte cheie din textul tau]”. Dupa afisarea rezultatelor, google afiseaza pentru tine si data in care a facut update pentru continutul tau recent uplodat

6. Informatii utile langa produsele si serviciile tale
Aceste informatii pot fii de orice natura: descriere produs, serviciu (continut cat mai original), pareri de la clienti despre produse, tipuri, trucuri, ratinguri, videouripoze aditionale si alte informatii relevante pentru clientii tai potentiali. In acest capitol, precum si la celalate, cel mai important este originalitatea si calitatea continuturilor uplodate.

7. Timpul petrecut in general al unui vizitator
Calitatea unui text sau continut sunt verificate de catre Google printr-un algoritm complex, dar cele mai importante factori pentru Google sunt “Rata de abandon” si “Timpul petrecut” pe anumite pagini de catre vizitatori. Cu cat mai mic este “Rata de abandon” si cu cat mai mare este timpul petrecut pe anumite pagina in parte, cu atat mai relevant si de calitate este pagina/continutul respectiv.

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – Trebuie sa ceri de la webdesignerul tau, sa instaleze un instrument in siteul tau, numit “Google Analytics”. – unde vei primi raspunsurile legate de acest capitol.

8. Platforma folosita pentru site
Exista mai multe tipuri de platforme care sunt folosite pentru crearea siteurilor in general: platforme open-source (wordpress, magento, joomla, typo, etc…) si platforme custom, care sunt dezvoltate de catre firme de webdesign mai seriose. Amandoua au avantaje si dezavantaje, dar cea mai mare diferenta poate sa fie la securitate. Platformele open-source sunt mult mai vulnerabile decat platformele custom, iar din punct de vedere de sursa siteului, platformele custom sunt mai curate si mai rapide decat platformele open-source. Totodata trebuie sa mai amintim si diferenta de structura si de conceptie: la platformele open-source ai la indemana foarte multe pluginuri, iar cu platformele custom primesti numai strictul necesar pentru functionarea siteului tau. Totodata la platformele open-source, aceste pluginuri, instalate una dupa alta pot dauna functionalitatii siteului tau, iar la platformele custom, acest lucru nu se poate intampla, fiindca numai dezvoltatorul poate sa adauge functionalitati noi. Cum exista diferente pe partea securitatii a platformelor, totodata sunt diferente mari si la optimizari pentru motoare de cautare. In general platformele open-source au un plugin SEO simplu si de baza, in care numai elementele minime de SEO sunt generate si folosite. Cateva exemple care pot lipsi de la o platforma open-source: redirectionari google safe, pagini personalizate cu erori, friendly url-uri, elemente H1, H2, alt, title, etc…

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? Daca intri la pagina de administrare a siteului tau, la login, in general este scris versiunea platformei, precum si numele platformei. Totodata cand ati inceput proiectul cu webdesigner, sigur ti-a explicat pe ce platforma va fi construit siteul tau; in cazul in care nu, bugetul cheltuit pe siteul tau vorbeste in sine: daca ai platit pentru siteul tau mai mult de 750 de euro, atunci ai sanse mari ca a fost construit pe o platforma custom.

9. Existenta unui site mobil sau responsivitate
In ziua de azi, vizualizarile siteurilor sunt accesate aprox. in 30% de pe dispozitive mobile: smartphone, tableta. Daca siteul tau nu a fost realizat in asa fel incat, designul sa fie responsiv (adaptat pentru dispozitive mobile), sau nu ai un site dedicat pentru dispozitive mobile (in general incepe cu m.[domeniulsiteuluitau]), atunci Google te penalizeaza la listele de cautari facute de pe dispozitive mobile. In acest caz, se poate ca la cautariile google dintr-un browser desktop, la anumite cuvinte cheie, esti la prima pagina, si la cautari facute din mobil nici nu apare siteul tau. Totodata in acest caz, cu timpul poti sa pierzi si pozitiile atinse deja si din cautariile facute pe un calculator. Poti sa ai un site original, frumos si functional, daca cineva vrea sa-l viziteze de pe mobil si trebuie sa astepte mai mult de 10-15 sec. pana se incarca siteul tau, poti sa ai o rata de abandon mult mai mare, fiindca vizitatorul nu o sa gaseasca in mod comod informatiile prezentate de tine, si paraseste imediat pagina.

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – Acceseaza siteul tau de pe smartphone. Daca poti sa citesti toate informatiile foarte comod, atunci totul este in regula. In cazul in care la incarcarea siteului tau, vezi ca www.[domeniultau].ro se transforma la m.[domeniultau].ro, atunci poti sa fii sigur ca ai un site de mobil separat.

10. Numarul paginilor care “vorbesc” despre site-ul tau
Am lasat la sfarsit, sa tii in minte mai bine: Daca ai un magazin online sau site de prezentare, prin care transformi clienti potentiali in clienti fericiti, inseamna ca faci o treaba aproape buna. Cu cat mai multe persoane vorbesc despre afacerea ta, e posibil sa ai cu atat mai multi clienti fericiti. Acest lucru functioneaza si pe internet: cu cat mai multe site-uri vorbesc despre site-ul tau, sau despre continuturilor tale, cu atat mai important o sa fie siteul tau pentru motoarele de cautare. Si aici cel mai important lucru este calitatea, si nu cantitatea websiturilor care au legaturi catre siteul tau.

InfoIconCum poti sa verifici acest lucru? – Trebuie sa ceri de la webdesignerul tau, sa instaleze un instrument in siteul tau, numit “Google Webmaster Tools”. – unde vei primi raspunsurile legate de acest capitol sau

poti sa verifici direct pe siteul urmator: SeoSiteCheckup – sunt recomandate minim 80 de puncte


 

Daca esti interesat sa ai un site nou sau doresti sa faci un rebranding / reconstruire pentru siteului tau vechi, alege o echipa, care se pricepe la toate si are si garantii super faine!

Click aici pentru cerere de oferta

Facebooktwittergoogle_plusredditpinterestlinkedinmail

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *